Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Szolgáltatási feltételek

Általános autó állapotfelmérés és autódiagnosztika szolgáltatási feltételek – Kovács Norbert autódiagnosztikai szakember és autóvásárlási tanácsadó

Általános feltételek

Az autódiagnosztikai vizsgálatok és az autók állapotfelmérése e dokumentum feltételeivel összhangban történik.

Az ellenőrzés a jármű külső és belső ellenőrzését, illetve próbaútját jelenti, amelyet az ügyfél megbízásából végzünk a jelen feltételeknek megfelelően.

Jelentés: az ellenőr által az ellenőrzés részeként készített írásbeli jelentés, amely tartalmazza az ellenőrzött jármű adatait, illetve azt, hogy a jármű ellenőrzésekor milyen észrevételek történtek. Kiegészítő megjegyzések, javaslatok segítik a döntést a vásárlást illetően, illetve tájékoztatás történik a várhatóan felmerülő költségekről és szervizekről attól függően, hogy az ügyfél milyen típusú ellenőrzést kért.

autó állapotfelmerő lap
 

Jármű: az a jármű, amely tekintetében az Ügyfél ellenőrzést kér az ellenőrzést végzőtől.

Mire terjednek ki a vizsgálatok?

A használt autó szakszerű átvizsgálása több lépésből áll: Belső és külső ellenőrzés, fedélzeti számítógépes diagnózis (hibakódok és tényleges futásteljesítmény leolvasása), tesztvezetés.

FONTOS! Mindig fényes nappal vizsgáljuk át a járművet, hogy minden a lehető legtisztábban legyen látható, ezért az időpontot is így kell ütemezni!

A jármű külső ellenőrzése

A karosszéria ellenőrzése a járműtől függetlenül elengedhetetlen. A rozsda nagy ellenség lehet, és esztétikailag sem kellemes. Ellenőrizni szoktuk az autó alatt, a szárnyaknál, mert ott festéknyomok lehetnek.

A régebbi autókban a szőnyegek alatt vagy a napfénytető körül is korrodálódhat az autó. Rétegvastagságmérővel ellenőrizzük az autót több helyen. Szabad szemmel is észre lehet venni sok esetben az esetleges színkülönbségeket és az elemek közötti eltérő távolságokat. Az eltérések azt jelezhetik, hogy az autó törve volt korábban.

Elfordítjuk a kerekeket, hogy ellenőrizzük, nem szivárog-e olaj a lengéscsillapító tengelyeinél, mivel ezeket szükség esetén azonnal ki kell cserélni. Ellenőrizzük a féltengely gumibetétek állapotát, mivel a féltengely gömbcsuklója eltörhet, ha a gumibetét nincs jó állapotban.

Egy másik fontos összetevő a féktárcsa karimájának mérete és az, hogy mikor kell cserélni. Ellenőrizzük ezt is mindkét oldalon. Az esetleges vállnak 1 mm-nél kisebbnek kell lennie.

Általános alapelv! Mindent ellenőrzünk, amihez hozzáférünk, illetve amit látunk!

A jármű belsejének ellenőrzése

Az autó belseje sokat elárul a felhasználóról. Egy keveset vezetett autó lehet, hogy elhasználódott, egy 200 000 km-t futott autó viszont lehet, hogy nagyon jó állapotban van. Mindenképpen ellenőrizni szoktuk az ülések állapotát és állíthatóságát, és a gyújtást ráadva, illetve a motort beindítva a műszerfalon lévő lámpákat. Fontos az elektronika (elektromos ablakemelők, fűtött ülések, navigáció, légkondicionáló stb.) működésének ellenőrzése is.

Érdemes a motorháztető alá is vetni egy pillantást. Ha lecsavarjuk az olajbetöltő kupakot, könnyen megállapíthatjuk, hogy az autó ki volt-e téve a városi forgalomnak. Ezt a kupak belsejében megjelenő fehéres olajgőz-kondenzáció jelzi. A motor beindítása után megfigyeljük a motorzajokat.

A jármű eredetének ellenőrzése helyben

Nyilván nem helyettesítheti a hivatalos eredetiségvizsgálatot, de van, amit megtehetünk mi is: ellenőrizzük az alvázszámot több helyen. Mindenképpen ellenőrizzük a 12 számjegyű alvázszámot.

A jármű különböző részein lévő alvázszámoknak meg kell egyezniük: pl. a forgalmi engedélyen/vezetői könyvön, a szélvédőn, a műszerfalon, a motorháztető alatt, az alváz alatt, a pótkerék alatt, a sárvédőkön. Ha nem biztos benne, kérjen tőlünk segítséget:

Motor diagnosztika

A fedélzeti számítógép adatainak leolvasásával ellenőrizheti például a következőket:

  • Az aktuális futásteljesítmény ellenőrzése, a km kijelző visszatekerése.

  • Ütközési adatok kiolvasása

  • A lambdaszonda hibaüzenetei

  • Üzemanyagnyomás hibák

  • Problémák az autó indításakor

  • A forgattyústengely-érzékelő hibaüzenetei

  • EGR szelep hiba

  • Turbó hiba tünetei

A diagnosztika segít meghatározni a jármű tényleges állapotát és megtalálni a lehetséges hibákat. Rendszeresen frissített autóipari diagnosztikai műszereinkkel csatlakozunk a jármű diagnosztikai interfészéhez, és a kiolvasott hibakódokat egy laptopon jelenítjük meg.

Műszeres diagnosztikánkkal rá tudunk csatlakozni az általános fedélzeti diagnosztikai egységekre, és vannak műszercsoportonkénti diagnosztikák is, pl. váltódiagnosztika, kormánydiagnosztika stb. Az adott típustól függ, hogy milyen adatokat enged kiolvasni. Rendszeresen frissített szoftveres diagnosztikánkkal a legújabb egységekből is ki tudjuk olvasni az állapotdiagnosztikai adatokat.

Tesztvezetés

A tesztvezetés valóban eldöntheti, hogy érdemes-e megvenni az autót. A tesztvezetés mindig eldönti, hogy valakinek tetszik-e az autó, vagy valami egészen másra számított.

A hidegindítás még nyilvánvalóbbá teszi a hibákat. Figyelünk minden zajra! Ha a kormánykerék nagyon lassan fordul el minden irányban, akkor a lengéscsillapítók állapota érzékelhető. Más hibák szokatlan fémes zajjal is észlelhetők.

Aranyszabály, hogy autóvásárláskor mindig teszünk próbautat! A fékek cseréjének szükségességét jelzi, ha vezetés közben lüktető vagy kopogó fékpedált érzünk.

A kettős tömegű lendkerék könnyen ellenőrizhető: ha a kuplung lenyomásakor és elengedésekor csattogó hangot hallunk, akkor lehet, hogy ki kell cserélni, ami nem olcsó.

Automata sebességváltó esetén érdemes ellenőrizni, hogy nem rángatózik-e sebességváltáskor.
 

GARANCIA

Nagyon fontos megjegyezni, hogy nem tudunk garanciát vállalni a járműre! Az autót az adott helyen és az adott időben tudjuk megvizsgálni, nem mi tartottuk karban, nem mi szervizeltettük. Vannak olyan alkatrészek, amelyekbe nem látunk bele, és nem is tudjuk szétszerelni az átvizsgálás helyén (pl. autópiacon, eladó garázsában).

Sajnos a hanyagság, nem megfelelő szervizeltetés gyorsan károsíthatja a különböző részegységeket (pl. váltó, turbó, kuplung).

A kopó alkatrészek és azok az elemek, amelyek ki vannak téve az idő múlásából adódó elhasználódásnak, öregedésnek (pl. tömítések) szintén nem képezhetik a garancia tárgyát.
 

FONTOS! Segítünk kiválasztani a mindennapi használatra legmegfelelőbb autót, és elmagyarázzuk a típushibákat.
 

Figyelem! A helyszíni autóvizsgálat áraink a jármű típusától és gyártási évétől függetlenül teljes és részletes vizsgálatot tartalmaznak.