Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Volkswagen állapotfelmérés, átvizsgálás

2020.03.14

Volkswagen állapotfelmérés, átvizsgálás

A 2000. évjárattól kezdve tudjuk elvégezni a Volkswagen állapotfelmérést, ezért az alábbi típusokkal tudunk foglalkozni:

  • Golf 4 (1997-2004)
  • Golf 5 (2003-2007) Golf 5 (2003-2007)
  • Golf 6 (2008-) Golf 6 (2008-)
  • Multivan (2009-) Multivan (2009-)
  • Passat B4/B5 (1998-2005) Passat B4/B5 (1998-2005)
  • Passat B7 (2005-2010) Passat B7 (2005-2010)
  • Polo (2001-2010) Polo (2001-2010)
  • Polo (2011-) Polo (2011-)
  • Sharan (1995-2009) Sharan (1995-2009)
  • Touareg (2002-2006) Touareg (2002-2006)
  • Touran (2003-2010) Touran (2003-2010)
  • Transporter (1990-2003) Transporter (1990-2003)
  • Transporter (2003-) Transporter (2003-)

autó állapotfelmérés

Ha azonnali VW állapotfelmérést vagy használt volkswagen állapotfelmérést, értékbecslést szeretne, hívjon minket bizalommal a +36 70 352 5162 számon!

Érdekes lehet: Törött autót érdemes venni? 10 tipp balesetes autó felismerésére. Sérült autó ellenőrzése, spóroljon! Cikk elolvasása.

Jellemző típushibák Volkswagen állapotfelmérésekor

Golf 4:

  • sok a széthajtott, külföldről behozott példány
  • hangos PDTDI motor
  • sok a kuplungos példány
  • a régebbi példányok rozsdásodnak
  • kopó váltószoknya
  • magas olajfogyasztás a benzines motoroknál
  • 1,4 és 1,6 benzin motor hibák
  • korrodálódó karosszéria
  • kettőstömegű lendkerék (1,9 diesel)
  • 1999-2002-ig gyártott Golfokban az 1,4 és 1,6 benziensek váltója Kínában készült, emiatt drága lehet a javítása
  • ABS hibák

Volkswagen átvizsgálás

Érdekes lehet: valós kilométer lekérdezés, Km óra visszatekerés jelei, Tekert km óra detektálása. Cikk elolvasása

Golf 5:

  • lomha 1.4-es motorok
  • zörgő műszerfal
  • kisebb elektromos hibák
  • üléslégzsák csatlakozók az üléspozíció állítgatása miatt kimozgósodhatnak, ezért hibára áll ki a computer
  • PD kábelköteg, ami az olajtérben fut a hengerfejben ereszthet
  • benzineseknél alapjárati probléma előfordulhat
  • ablakemelő problémák lehetnek
  • hűtő problémák (általában csere)
  • csomagtér ajtó teleszkópok pár éven belül elfáradhatnak
  • erősen kopó műanyagok
  • 2.0 TDI BKD motorkód, hengerfej repedés 2003-2008 (főleg chiptuning esetén 200LE felett)

Érdekes cikk: Melyik autó áll ellen a rozsdának?

Golf 6:

  • kerékcsapágy
  • elektromos zűrök (elektromos ablak)
  • 1,4 TSI turbo hiba előfordulhat
  • automata DSG váltó olajhőfok hibás mérés következtében, rángatás, motor fordulatszám leesése, kuplung kioldása, szoftveres frissyítés megoldja

használt volkswagen állapotfelmérő

Passat B7:

  • kormányzár
  • kerékcsapágyak
  • kettőstömegű lendkerék
  • elfáradó futómű szilentek
  • kisebb elektromos zűrök
  • meghibásodó PD elemek
  • fogyó hűtővíz
  • megbízhatóbb az 1.9 PDTDI mint a 2.0 PDTDI
  • 2.0 PDTDI hibái: hengerfejes lehet az autó, vezérműszíj szakadás, motor elektronikai hibák
  • eszi az olajat a motor (akár benzin akár diesel)
  • nagy hiba a DSG váltó
  • turbó is gyakran beadja a kulcsot
  • olajpumpa
  • elektromos kézifék
  • parkradar szenzorok
  • csomagtérajtó zár
  • 1,6 FSI magas üzemanyag fogyasztás
  • gyári visszahívások az üzemanyaghűtő végett
  • szoftverfrissítések elektromos hibák miatt
  • automata DSG váltó olajhőfok hibás mérés következtében, rángatás, motor fordulatszám leesése, kuplung kioldása, szoftveres frissyítés megoldja
  • 2.0 TDI BKD motorkód, hengerfej repedés 2003-2008 (főleg chiptuning esetén 200LE felett)
  • rozsdásodás, ajtók alja

Ha VW átvizsgálást vagy értékbecslést szeretne kérni, várjuk hívását a +36 70 352 5162 számon!

Volkswagen Polo átnézés típushibák:

  • benzinesekben hidrotőke
  • belső világítás hiba
  • klímás kivitelnél mechanikai problémák (automata mód szabályzó)
  • váltó sok modellben cserés (Az 5. fokozatra érdemes odafigyelni fent helyezkedik el, nem ér bele az olajba)
  • EGR koszolódás
  • gyakran kiéghetnek az izzók
  • hátsó lámpák beázásra hajlamosak
  • csomagtérajtó teleszkópok eresztik az oldajat
  • váltószoknya erősen kopik
  • 1,4 benzines motorok magas fogyasztást produkálhatnak
  • Check engine lámpa
  • hűtőgomb

Volkswagen Sharan típushibák átnézéskor:

  • kopó futómű alkatrészek
  • kutyacsontok
  • dieselnél előforduló légtömegmérő hiba
  • turbó hiba
  • ESP hiba
  • ablakemelő hiba

Volkswagen Transporter típushibák átnézéskor:

  • kettős tömegű lendkerék
  • túlzottan kopó futómű alkatrészek
  • toronycsapágy

(Forrás: tipushiba.hu)

Volkswagen Golf 1,4 TSI motor típushibák

  • Láncnyúlás
  • Dugattyútörés
  • Turbófeltöltő meghibásodás
  • Injektorhiba
  • Vezértengely állító és a láncfeszítő hibái

A motor bonyolultsága miatt a beavatkozások időigényesebbek, ezért költségesebbek is.

A Volkswagen műszerfal sárga jelzése azt jelzi, hogy szervizelni kell az autót a lehető leghamarabb. A piros színű figyelmeztető lámpa azt mutatja, hogy azonnal ki kell állni a forgalomból, és szerelőhöz kell vinni az autót.

volkswagen műszerfal hibajelzések

Ha a fenti ikonok bármelyikének magyarázatára kíváncsi, vagy részletes diagnosztikát szeretne az autóján egy visszatérő hibajelzés miatt, hívjon minket bizalommal a komolyabb műszaki problémák vagy alkatrész károsodás elkerülése érdekében.

VW hibakódok jelentése

Volkswagen konszern mai modelljeinek a hiányossága az ön diagnosztikai funkció a műszerfalon és a hibakódok megjelenítése a panelen a volkswagenek hibakódjai nak ki olvasásához diagnosztikai csatlakozóra és a fedélzeti computerre telepített programra vagy laptopra van szükség.

Sok modellnél, például a 4-es Golf vagy a B5-ös Passatnál a rendszerek öntesztje olyan formában jelent meg, hogy a műszerfalon angol vagy német nyelven volt olvasható. 1997 ben a negyedik generációs Golfoknál volt első alkalommal telepítve ez a funkció.

Nem volt szükség semmilyen manipulációra a hibakódok kiolvasásához: amikor a motor beindult, kiolvasta az összes rendszer és vezérlőegység státuszt, és ha hibás működést detektált, akkor ez szöveges formában megjelent a képernyőn, amelyet villogó vagy világító jelzés egészített ki. A jelzés lehetett sárga vagy vörös színű a hiba fontosságáról függően.

vw passat b5 muszerfal jelzesek.jpg

1995 évnél korábbi modelleknél a hibákat teszterrel és izzólámpával lehetett kiolvasni, kivillogtatni.

A diagnosztikai csatlakozó elhelyezkedése a különféle évjáratú Volkswageneken eltérő. A különböző, évjáratú modelleken más és más üzemanyag-befecskendező rendszereket telepítettek, így a diagnosztikai csatlakozó típusa és helye változó.

A régebbi típusú Golfok üzemanyag-befecskendező rendszere egy érintkezős diagnosztikai csatlakozó, és a gyújtótekercs mellett található diagnosztikai csatlakozó vörös-fehér vagy sárga színű.

Az ehhez hasonló felépítésű Passat modelleken a vezeték sárga-fekete szigeteléssel rendelkezik. 1989 áprilisától a B3 Passat kétérintkezős csatlakozóval volt felszerelve a klíma vezérlő egység fedele alatt. Az ennél újabb évjáratú autókon a csatlakozót elkezdték a vezető lábához vagy az anyósülés alatt elhelyezni.

Volkswagen hibakódok kiolvasásának folyamata

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy az alábbi módszer régebben volt szokásos, és a mai diagnosztikai műszerekkel már sokkal gyorsabban és egyszerűbben, szöveges üzenetek formájában kapunk tájékoztatást a fedélzeti számítógép diagnosztikai egységétől!

  • Indítsa be a motort és melegítse fel normál üzemi hőmérsékletre.

  • Állítsa le a motort de hagyja rajta a gyújtást.

  • Csatlakoztassa a diagnosztikai vezetékeket a csatlakozóhoz. A LED villogni kezd, egy négyjegyű hibakód jelenik meg. A számok 1-től 9-ig rövid villanással és egy 0 két hosszú, két másodperces villanás után jelennek meg. A kód számjegyei között rövid szünetek vannak. 

  • A kódok átvitelének végétt 4 darab 0 jelzi (0000 kód).
  • Kapcsolja ki a gyújtást és válassza le a tesztet a csatlakozóról.
  • Azonosítsa a hibakódokat hibakód-táblázat alapján.

Ha szaktanácsot szeretne VW állapotfelméréssel vagy használt Volkswagen értékbecsléssel kapcsolatban, a +36 70 352 5162 számon elérhet minket!

VW műszerfal jelzések jelentése

  1. SERVICE Szervizelésre figyelmeztet, 3000 km-rel az esdékes szervizelés előtt.
  2. SERVICE JETZT Azonnali szervizelés szükséges.
  3. AIRBAG FEHLER Probléma a légzsák rendszerrel.
  4. BEIM EINLEGEN EINER FAHRSTUFE IM STAND FUSSBREMSE BETATIGEN Nyomja meg a fékpedált az automata sebességváltó kapcsolása előtt.
  5. BREMSBELAG PRUFEN A fékbetét kritikus mértékű kopása.
  6. STOP! BREMSENFEHLER BETRIEBSANLEITUNG! Hiba a fékrendszerben és az ABS-ben. Lehet elektronikai hiba vagy a folyadékszint a megengedett szint alá csökkent.
  7. HANDBREMSE ANGEZOGEN! Nincs kiengedve a kézifék.
  8. GENERATOR WERKSTATT! A generátor tekercsének megszakadása.
  9. LICHTMASCHINE WORKSHOP Elkopott a generátor szénkeféje.
  10. MOTORSTORG WERKSTATT! Hiba a motorvezérlő rendszerben. Világíthat az EPC ikon is.
  11. STOP! KUHLMITTEL PRUFEN BETRIEBSANLEITUNG! Túlmelegedés vagy csökkent folyadékszint a hűtőrendszerben.
  12. STOP! OLDRUCK MOTOR AUS! A motor kenését ellátó rendszerben csökkent (sárga jelzés) vagy kritikus érték alá esett (vörös jelzés) az olajnyomás.
  13. OLSENSOR WERKSTATT! Olajnyomás-ellenőrző érzékelő meghibásodás, a sárga jelzés is világít.
  14. WASCHWASSER FULLEN Alacsony a szélvédőmosó folyadék szintje.
  15. BITTE TANKEN Tartalék üzemanyagra való átkapcsolás.
  16. CHECK Különféle problémák a kipufogóvezérlő rendszerben.

vw-hibakod-jelek.png

Érzékelő hibák különböző Volkswagen modelleknél

  • Szervókormánnyal rendelkező VW Sharan modelleknél fordul elő 00778-as hibakód. Ez a szervókormány helyzetérzékelőjének meghibásodását vagy helytelen értékeit mutatja. Ilyenkor a műszerfalon is megjelenhet a szervókormány hiba jelzése. A probléma megoldását jelentheti az érzékelő cseréje vagy az elülső futóművek össze tartásának ellenőrzése.
  • A kerékérzékelők egyikének meghibásodása általános hibát okoz az ABS/CAP rendszerben, amelynek kódja 01316. Ez a probléma bármelyik modellen felléphet, amely blokkolásgátló rendszerrel rendelkezik, így például a Volkswagen Touareg modelleknél is. 
  • A 7. generációs Golfoknál a B10001B kódjelű hiba a vezetékek oxidálódása miatt lép fel a légzsák-érzékelő csatlakozóján, és megnő ennek az érintkezésnek az ellenállása. Ezt a meghibásodást meg lehet szüntetni az érintkezők megtisztításával és védőbevonattal való ellátásával.

VW műszeres autódiagnosztika és értékbecslés vásárlás előtt: +36 70 352 5162!

Gyakori Volkswagen motor problémák

  • Az EPC rendszer meghibásodása, amely a fojtószelep pozíciójának elektromos vezérlését végzi. Ez a hiba a sárga EPC jelzés formájában jelenik meg a műszerfalon, és korlátozza a motor fordulatszámát. Ennek a meghibásodásnak az oka a fojtószelep egységre szerelt indítószerkezet meghibásodása. Az egyik megoldási lehetőség a drága egység cseréje, vagy pedig a régi alkatrész megjavítása. A problémának nagyon gyakran oxidáció vagy repedés az oka.
  • A P0016 vagy simán a 0016 hibakódok a motor tengelyének helytelen pozícióját jelzik. Ekkor ellenőrizni kell a hajtóműveken található jelöléseket, és egymáshoz kell őket igazítani.
  • VW Polon vagy Volkswagen Transporteren található TSI motorokon megjelenhet a 0010-es hibakód. Ezt a hibát a vezérműtengely szeleptestének hibája okozza. Ez a hiba csak magának a szelepnek a cseréjével hárítható el.
  • A Sharan és Caddy modelleken előfordulhat a 01314-es hibakód, amely sorozatos jelveszteségről árulkodik a motorvezérlő egység felől. Részletes diagnosztika megoldhatja ezt a problémát, ugyanis a probléma lehet magán az egységen belül, a vezetékekben, vagy pedig a relében.
  • A 00772 kód jelű hiba az olajnyomás-érzékelő hibájára utal, de lehet érintkezési hiba a vezetékezésben, vagy a diesel motorban például Tiguan vagy Touran modelleknél.
  • Sok kilométert futott dízel Touareg modellekben gyakran jelenik meg a P2002-es hiba. Ez a dízel részecskeszűrő kopására utal valamelyik hengeren belül. A hiba elhárítható nagyjavítással a szerviz műhelyek ajánlásainak figyelembevételével.
  • Az idősebb dízelmotorok egy másik problémája az USR rendszer szelepének eltömődése, amelyet kigyulladó lámpa jelez, és a motor vész-üzemmódba kapcsol át. Ezek a tünetek a P0403 hibát jelzik, amely a szelep egység megtisztításával és átmosásával elhárítható.

Vezetékezési problémák

  • A Polo Sedan vagy Tiguan modellek gyakori meghibásodási kódja a 00532. Ez általában akkor fordul elő, ha nagy elektromos terhelés kapcsol be, miközben városi forgalomban vezeti az autót. Ezt egy figyelmeztető csipogás kíséri, és az ABS lámpa kigyullad a műszerfalon.
    A motor újraindítása és a hálózati terhelés csökkentése után a probléma általában nem lép fel újra. Ez a hiba feszültségcsökkenést jelez a fedélzeti hálózatban, az akkumulátor kisülése vagy sérülése miatt a bekötési területen. A helyzet megoldásához fel kell töltenie az akkumulátort, és ellenőriznie kell az elektromos áramköröket egy esetleges zárlat szempontjából.

    Ha a hiba ismétlődik akkor az akkumulátort ki kell cserélni.
  • Sok megtett km-rel rendelkező Golf és Caddy modelleken a 00588-as hiba gyakran fordul elő. Ez a műszerfalon a légzsák rendszer kigyulladó lámpája formájában jelenik meg. Ennek oka lehet nem megfelelő érintkezés, de előfordulhat az is, hogy az érintkező eltört a vezérlőegységen belül a behatoló szennyeződés és nedvesség hatására.

A klímarendszer problémái

  1. 510 Meghibásodott hőmérsékletérzékelő a központi vezetékben.
  2. 511 Meghibásodott hőmérsékletérzékelő a lábnál lévő levegővezetékben.
  3. 30V A külső levegő hőmérsékletérzékelőjének meghibásodása.
  4. 311 Hibás hőmérsékletérzékelő a panelen.
  5. 313 Problémák a levegőbevezető csatorna hőmérsékletérzékelőjénél.
  6. 318 Meghibásodott a hűtőfolyadék nyomásérzékelője.
  7. 31D Hibás napérzékelő.
  8. 382 Nincs kommunikáció a kompresszorral.
  9. 4F7-4F9 Az elektromos motorok tönkremenetele a rendszerben.

Egyéb problémák

  • 00463 hiba: modern hangrendszerrel felszerelt Touareg vagy Caddy modelleken fordul elő. Megszakadásokat jelez a digitális hangrendszer vezérlőegysége felől. Ilyen esetben maga a hangrendszer is szakadozva működik. A probléma megoldása csak a vezetékeknek és magának az egységnek az óvatos ellenőrzésével történhet.
  • Gyakori hiba a 00476, amely a dizelszivattyú vezérlőegységének meghibásodására utal. Az ilyen jellegű hibás működés a megtett távolságot tároló vezérlőegységek hibájára utal. A hibaelhárítás hatékony módszere a CAN buszvezérlő egység megtisztítása a hibakódoktól, és a rendszer újrakódolása. Ekkor a CAN-busz elemzi a felszerelt blokkokat, és eltávolítja a hiányzókat. A hiba ekkor általában eltűnik.
  • Egy másik gyakori probléma a P17BF hiba - a hidraulikaszivattyú folyamatos ki-be kapcsolása. A hiba okát szakszervizben kell felderíteni. Az ilyen jellegű probléma miatt nagyon gyakran ki kell cserélni a mechatronikát.
  • Turbófeltöltővel felszerelt Tiguan vagy Crafter autókon a P10A900 (vagy P10A0) hiba jelenhet meg, amely azt jelzi, hogy a turbó felé érkező levegőmennyiség szabályozójának elektromos hajtása meghibásodott. Ezzel egyidőben kigyullad a Motorellenőrzés lámpa, egy kissé megnő az üzemanyagfogyasztás, és a turbóegység maximális fordulatszáma 3000-re korlátozódik. A helyzet csak az alkatrész cseréjével orvosolható. Alkatrészcsere esetén a hiba automatikusan törlődik a memóriából 10-15 km megtétele után.

 

Ne feledje, ha megbízható autódiagnosztikai csapatra van szüksége egy Volkswagen állapotfelméréséhez, akkor hívjon minket bizalommal a +36 70 352 5162 számon.